Expiria

Klantervaring verbeteren

Ben je nog niet zo vertrouwd met Customer Experience maar wil je toch je klantervaring verbeteren? Dan is deze inspiratiesessie helemaal wat je zoekt. Gedurende een halve dag krijg je onder de vorm van een interactieve training de essentie van klantbeleving mee, geïllustreerd met vele praktijkvoorbeelden. 

Inhoud:

Duur training: een halve dag

Kriebelt het na deze training om hier verder mee aan de slag te gaan? Dan is de workshop ‘Customer Journey Mapping’ of ‘Branding Basics’ misschien wel iets voor jou.    

Wil je de merkbeleving voor jouw bedrijf graag naar een hoger niveau tillen, maar is jouw merkverhaal nog niet helemaal duidelijk? Tijdens deze workshop staat jouw merk centraal en gaan we aan de slag om dit verder scherp te stellen. 

Inhoud:

Duur workshop: een halve dag

Het resultaat van deze strategische oefening is waardevolle input voor bv. de workshop ‘Customer Journey Mapping’ of ‘Merk & klantbeleving’.  

Om de klantervaring te kunnen verbeteren, heb je eerst een gedetailleerd inzicht nodig in de gehele ‘reis’ die jouw klanten afleggen om tot een aankoop over te gaan. Scherp je tekentalent maar aan want tijdens deze workshop ga je met kleurpotloden, post-its en smileys aan de slag om de customer journey(s) voor jouw onderneming in beeld te brengen!    

Inhoud:

Duur workshop: een volledige dag

Om de klantreis optimaal vanuit het oogpunt van de klant te kunnen analyseren, is het aanbevolen om deze workshop te combineren met een onderzoek naar de klantbeleving. 

Een logisch vervolg op deze workshop is ‘Merk & klantbeleving’ of ‘Customer Journey Design’. 

Volop inzetten op Customer Experience betekent ook de merkbeleving centraal zetten. Als de klant tijdens zijn customer journey jouw merkwaarden op meerdere contactmomenten duidelijk kan ervaren, zorgt dit voor een grotere emotionele impact. Dit zal leiden tot een unieke en onderscheidende klantbeleving. Deze workshop focust op het creëren van een ‘branded experience’ voor jouw bedrijf. 

Inhoud:

Duur workshop: een halve dag

Voor deze workshop wordt verondersteld dat de huidige customer journeys al in kaart gebracht zijn en dat de merkwaarden gedefinieerd zijn. Is dat nog niet het geval? Dan zijn de workshops ‘Customer Journey Mapping’ en ‘Branding Basics’ een interessante aanvulling. 

Om de merkbeleving optimaal vanuit het oogpunt van de klant te kunnen analyseren, is het aanbevolen om deze workshop te combineren met een onderzoek naar de klantbeleving. 

Terwijl in de workshop Customer Journey Mapping de focus vooral ligt op het analyseren van bestaande klantreizen, ga je in deze workshop een stap verder: je gaat de gewenste klantbeleving vorm geven. De verkregen inzichten uit de analyse van de bestaande klantreizen gebruiken we als input om de klantervaring te verbeteren en de ideale klantreis te ontwerpen. Customer Experience voor gevorderden dus!

Inhoud:

Duur workshop: een hele dag

Voor deze workshop wordt verondersteld dat de huidige customer journeys al in kaart gebracht zijn en dat de merkwaarden gedefinieerd zijn. Is dat nog niet het geval? Dan zijn de workshops ‘Customer Journey Mapping’ en ‘Branding Basics’ een interessante aanvulling. 

Als je een goed zicht wil krijgen op hoe jouw klanten hun klantreis bij jouw bedrijf ervaren, is marktonderzoek sterk aan te bevelen. Dit kan vele vormen aannemen, van individuele diepte-interviews of focusgroepen met een beperkt aantal klanten tot een uitgebreider kwantitatief onderzoek via enquêtes bij een representatieve steekproef.  

Uit onderzoek halen we waardevolle klantinzichten, zoals:

Ik bespreek graag met jou wat je specifieke behoeften zijn rond marktonderzoek om zo een voorstel voor een project op maat te kunnen uitwerken.